Vår grundsyn

Så blir din branschtidning framgångsrik

Gå från papperstidning till varumärke

Varumärket i fokus när papperstidning, webbsajt, nyhetsbrev och andra kanaler utnyttjas utifrån sin respektive styrka.

Självständig journalistik

 om branschens viktigaste frågor är självklart för fristående branschtidningar, men gäller alla branschtidningar, även föreningarnas medlemstidningar.

Finnas där läsarna finns

Dagens och morgondagens läsare och prenumeranter kan välja att läsa tidningens innehåll i den kanal som passar dem bäst. Om allt innehåll finns digitalt krävs givetvis en betalvägg.

Branschens marknadsplats

Serva branschens annonsörer med ett brett utbud av marknadsföringsalternativ både i print och digitalt så att de kan nå önskade målgrupper med olika budskap inom branschen

Branschens kunskapscentrum

De som inte hittas av Google finns inte! Skapa artikelarkiv, sökbara e-tidningar, faktamaterial och Google-anpassad sajt

Våga satsa nu

Alternativet om ingenting görs är att det långsamt men säkert går nedåt. Digitalisering och medieutveckling ger möjligheter men kräver samtidigt utvecklingsarbete och affärsutveckling.